DOMÁCÍ ÚKOLY

úterý 7.5.

ČJ: DNES jsme psali opis. děti mají práci ve školním sešitě a ohodnocenou.

Úkol z literatury: str. 96 Staroměstský orloj, str. 97-99 O pánech a kmánech - zkuste si zodpovědět otázky pod texty  (pokud nebudou děti znát význam některých slov, zadají si slovo do internetové jazykové příručky a hledají zkratku- modře označenou - SSČ = Slovník spisovné češtiny - zde kliknou a vyskočí jim odpověď)

MLUVNICE - klikněte zde: pády, pádové otázky, urči pád

M: UČ str. 151/16 do sešitu M 2 + list s vybarvovačkou donesou Ema a Matěj Nešpor!!!

pondělí 6.5.

M: UČ str. 128/14 do sešitu M 1 + dokonči a hlavně dones list s vybarvovačkou!

ČJ: PROCVIČOVAT V učebnici str. 93/cv. 2 b), c), d) - projít alespoň slovně a odůvodňovat.


Připomínám ČTENÍ. Někteří žáci stále nejeví známky nějakého zlepšení a jejich tempo je opravdu pomalé. Dnes jsem jim doporučovala, aby si četli nahlas, ať  se pěkně slyší a uvědomují si více ten mluvený projev.

Básničky celkem zvládali :-) To jsem moc ráda. Upozorňovala jsem pouze na drobnosti, přeřeknutí, intonaci (pokud mají v textu ?) a hlavně tempo (Mluví moc rychle, aby to řekli co nejrychleji.)

pátek 3.5.

ČJ: Připomínám domácí úkol do literatury na pondělí 6.5. (ukázka dva Janové) ČÍTANKY MOHOU ŽÁCI NECHAT DOMA. Musí si pamatovat, o čem ukázka je. Pracovat v hodině budou s textem, který ode mě dostanou. 

VYBRANÁ BÁSNIČKA BUDE NALEPENÁ (NEBO OPSANÁ) ve školním sešitě. V pondělí budou zkoušeni dobrovolníci na známky.

V pondělí 6.5. 2024 budou psát písemku na mluvnické kategorie (pád, číslo, rod vzor podstatných jmen rodu středního a ženského) TI, co chyběli (+ TI, co měli horší známky a chtějí prokázat, že učivo trénují a zlepšují se)



M: str. 127/cv. 6 (úkol, který byl zadán už ve čtvrtek)

čtvrtek 2. 5.

AJ: slovíčka z lekce 6 - nalepit do sešitu slovíček, učebnice str. 28 - četba textu, pracovní sešit - str. 29 - dokončit cv. 5(kdo nestihl + obrázek), ústně: slovíčka + zkoušet věty( IS IT SUNNY? YES, IT IS/NO, IT ISN¨'T. )


úterý 30.4. 

ZDRAVÍME KLUKY - marody a poslala jsem jim práci.
DÚ: učebnice str. 86/5b) Za každé slovo, kde se doplňuje i/y, prosím napsat vzor.

      dokončit doplňování ve školním sešitě (Cvičení na slovní druhy a vzory podstatných jmen si měli žáci vlepit do školního sešitu.)

pondělí 29. 4.

M: UČ str. 122/19 do sešitu M 2

ČJ: čítanka str. 93 - 95: Dva Janové (úkol je na 5.5.2024) Žáci dostanou 6. 5. 2024 lísteček s otázkami, které se budou vztahovat k textu. Je tedy nutné, aby znali obsah ukázky :-) 

pátek 26. 4. 

VL: naučit se na písemnou práci

čtvrtek 25.4.

M: Testíky 1 str. 31/3, 4, OPRAVA PROVĚRKY ZE STŘEDY!! DONES SEŠIT DO ŠKOLY!!!

středa 24.4.

M: Testíky 1 str. 25/3, 4

ČJ: VE ŠKOLNÍM SEŠITĚ DOPLNIT cv. 5 (Kdo chce, může si zkusit úkol napsat na čas. Ze zvědavosti :-) Pokud se zvládne udělat do 5-ti minut :-) 

úterý 23.4.

ČJ: str. 85/ cv. 3 (napsat do školního sešitu přesně podle zadání!)

M: Testíky 1 str. 25/1, 2

pondělí 22.4.

ČJ: Opakovat vzory, pády

M: UČ str. 119/1 do sešitu M2

pátek 19.4.

ČJ: vybrat si báseň pro třídní kolo recitační soutěže, prosím alespoň 3 SLOKY


čtvrtek 18.4.

ČJ: NĚKTEŘÍ MAJÍ OPRAVIT DO ŠKOLNÍCH SEŠITŮ CHYBY Z DOPLŇOVAČKY(dnešní zkušební práce)- s odůvodněním (např. s kružidly-jako s městy)

opakování na čtvrtletní práci (školní sešit + učebnice)- SLOVNÍ DRUHY,SLOVESA (druhy, tvary, časování, kategorie: osoba, číslo, čas),PODSTATNÁ JMÉNA (co označují, kategorie: pád, číslo, rod, vzory pouze u středního rodu), popis obrázku, doplňovačka),rozdíl mezi předponou a předložkou

M: UČ str. 150/7 - vyber 4 příklady a vypočítej do sešitu M2

úterý 16.4.

ČJ: PRACOVNÍ LIST (vzor žena, str.10) - pomáhat si mohou pomocí str. 80 v učebnici, kde je vzor v čísle jednotném i množném skloňován - ÚKOL JE NA ČTVRTEK  19.4.2024

AJ:  ve čtvrtek test na lekci 5 -  slovíčka +

PŘ: Vyplň list vlepený do sešitu přírodovědy (na příští úterý) ANO - NE

pondělí 15.4.

M: Příprava na čtvrtletní práci


čtvrtek 11.4.

ČJ: Prosím, někteří neměli dodělanou pozvánku ve školním sešitě (v části sloh), dodělejte do zítra. Budu si vybírat školní sešity.
Příští týden se bude psát čtvrtletní práce. Termín upřesním. Vypadá to zatím na čtvrtek :-)
AJ:    zůstává úkol v pracovním sešitě 26/6, slovíčka Unit5 a činnosti( He is reading... Is Jane dancing? Yes, she is....) - test ve čtvrtek 18.4.

M: 

https://wordwall.net/cs/resource/27913796/matematika/slovn%c3%ad-%c3%balohy



středa 10.4.


M: UČ str. 112/12 do sešitu M

ČJ: Dodělat doma oznámení

VL: naučit se na písemku (určování století a záznam na časovou osu)

úterý 9.4.

M: UČ str. 112/11 (vyber 4 příklady + zkouška) do sešitu M2

AJ: slovíčka Unit5 - opak., pracovní sešit str. 26/6, učebnice str. 24 a 26 - ústně - DAD IS UNDER A TREE, HE IS READING...

pondělí 8.4.

AJ: OPAKOVAT SLOVÍČKA U 5, pracovní sešit str. 25/4,  učebnice text str. 26 - číst +  odpovědi na otázky - ústně

M:  UČ str. 111/6 do sešitu M2


čtvrtek 4.4.

ČJ: str.77/cv. 5

PROSÍM, někteří neodevzdali písemku z minulého týdne:-( Zítra si to budu vysbírávat, tak ať  to doma pohledají. 

AJ: Unit5 slovíčka, pracovní sešit str. 26/5

M: Testíky 1 str. 24/1, 2, 3, v pondělí bude hodina matematiky i geometrie! Pravítka, funkční kružítko a ořezaná tužka č. 3 nebo pentelka s sebou!

středa 3. 4.

VL: naučit se na písemnou práci nerostné suroviny a průmysl ČR (9. 4.)

PŘ: Dokonči projekt o určeném živočichovi (text + obrázek)
M: VE ČTVRTEK BUDE GEOMETRIE!

ICT: zopakovat si úprava textu
ČJ: NOVÝ pracovní list str.6/cvičení 2,3 - ZÍTRA 4.4. BUDOU PSÁT OPAKOVÁNÍ NA POSTATNÁ JMÉNA (vzory, mluvnické kategorie, poznat podstatné jméno v textu, slova souznačná = ta, co mají stejný/podobný význam)

SLOH! DOMÁCÍ ÚKOL PŘES VÍKEND - VYMYSLI EKOLOGICKOU POHÁDKU (Jako předlohu si vezmi nějakou známou pohádku: Hrnečku vař, O koblížkovi, O Karkulce, ... a snaž se do pohádky vnést něco o třídění odpadu, šetření energií, atd. )

NĚKTERÝM ŽÁKŮM DĚLÁ PROBLÉM PRACOVAT SE SLOVNÍ ZÁSOBOU. Zkuste jim někdy zadat nějaké téma: např. dnešní odpoledne, budoucí oslava, víkend, fotbalový trénink a děti by k tomuto tématu měly říct co nejvíce slov...opravdu SLOV (NENÍ TŘEBA HNED VĚTY).
PŘÍKLAD: TÉMA: Jaro (slova: petrklíč, delší den, probouzí se příroda, narcis, tulipán, zelená, pomlázka, běh, vycházka, práce na zahradě, změna času, spím, cvičit, ...)

úterý 2.4.

M: Narýsuj do geometrického sešitu:
1. Čtverec ABCD: IABI = 5 cm - NÁČRTEK, KONSTRUKCE
2. Obdélník CDEF: ICDI = 6 cm, IDEI = 30 mm - NÁČRTEK, KONSTRUKCE

VE STŘEDU A VE ČTVRTEK BUDE GEOMETRIE!

středa 27.3.

ČJ: 

OPRAVIT DIKTÁT  přímo do sešitu diktátového

OPRAVIT PÍSEMKU NA PÁDY do školního sešitu

čítanka str. 84 - 86 O Svatoplukovi a jeho synech

Procvičování: pády

Podstatná jména: pády – Procvičování online – Umíme česky (umimecesky.cz) 

Podstatná jména: pády (lehké) – online Pexeso (umimecesky.cz)  

Podstatná jména: pády (střední) – online Pexeso (umimecesky.cz) 

Podstatná jména: pády (těžké) – online Pexeso (umimecesky.cz) 

Na té stejné stránce jsou další cvičení ROZŘAZOVAČKA, ROZBORY.


   

pondělí 25.3.

M: Testíky 1 str. 29/3, 4 

pátek

ČJ: učebnice ČESKÉHO JAZYKA str. 68/cv. 6 na pondělí 25.3.2024 

ČÍTANKA str. 82 - 84 Krok a jeho dcery, přečíst na pondělí 25.3.2024
(význam slov: 

vojvoda = vojevoda = u slovanských národů se tak označuje vojenský náčelník 

suknice = zastarale sukně

improvizace = vytvořit něco bez přípravy, spatra

skandování = recitovat/říkat/ pronášet něco s důrazem na rytmus

imaginární = vymyšlený, neskutečný)

čtvrtek 21.3.

AJ: pracovní sešit str. 24/1

M: Testíky 1 str. 29/1, 2, 

středa 20.3.

M: Testíky 1 str. 28/1, 2, oprava prověrky

úterý 19.3.

M: Testíky 1 str. 27/1, 2

pondělí 18.3.

ČJ: prosím znát pádové otázky (mají je napsané ve školním sešitě), někdo dnes neodevzdal slohovou práci na téma ŠKOLA V PŘÍRODĚ (KDO NEBYL, píše téma: Moje hory 2024)

M: UČ str. 102/12 do M2

Aj:  piseň Our town - zkusit prečíst, slovíčka 4 lekce opakovat 

čtvrtek

M: Testíky 1 str. 16/3, 4 
VEZMI SI S SEBOU NA ŠKOLU V PŘÍRODĚ TESTÍKY 1!!!!! 


středa

ČJ: úkol ze slohu: převyprávět pohádku Malá pohádka o řepě vlastními slovy/ nebo přesně slovo od slova jako básničku (budeme se o tom bavit příští týden ve škole v přírodě

Zítra píšeme diktát - řekla jsem dětem, že mohou procvičovat v učebnici str.62/cv. 2 a), b), c)

M: Testíky 1 str. 16/1, 2


úterý
ČJ: PL (SLOVNÍ DRUHY) cv. 4,5, zítra píšeme velkou opakovací písemku na slovesa (co to jsou, tvar určitý, neurčitý, jednoduchý, složený, slovesa záporná, zvratná, určování mluvnických kategorií = osoba, způsob, čas)
M: Testíky 2 str. 19/2, 4
AJ:  zopakovat vocab. z lekce 1 - SWIM, DIVE, SKI, PLAY FOOTBALL, PLAY THE GUITAR, SKATE, DANCE...+ abecedu

pondělí

M: Testíky 2 str. 20/7, 8

čtvrtek

ČJ: do sešitu školního z druhé strany máme sloh, prosím napsat krátké vypravování - nějaký zážitek, na který děti rády vzpomínají (zkuste text napsat do 3 odstavců, 1 odstavec= 1 myšlenka (ucelená část)

M: Testíky 2 str. 20/5 (na pondělí)

AJ:  pracovní sešit str. 21/4, opakovat slovíčka 4. lekce, minitest úterý 5.3.

středa

M: Testíky 2, str.32/1, 2

PŘ: Dokonči obrázky a názvy trav do sešitu

úterý

ČJ: str.57/cv. 12/a) (Někteří mají u mě domácí sešit, tak mohou napsat na papír. Zítra to tam vlepíme.)

M: Testíky 2 str. 1/1, 2, zítra prověrka na trojúhelník (trojúhelníková nerovnost, náčrtek, konstrukce a druh)

PROSÍM DONÉST HOTOVÉ PRACOVNÍ LISTY, BUDEME SI JE ZAKLÁDAT DO DESEK VE ŠKOLE.

PROCVIČUJTE DOMA PRAVOPIS VS - podívejte se znovu na PL přítomné tvary sloves + VS, dnes jsme to opravovali a bohužel tam bylo chyb :-( 

Pokud tam mají děti nějaké chyby, musí slovo opsat buď vedle textu, nebo do školního sešitu. 

LITERATURA: DOČÍST ukázku Pes na hoře Říp (čítanka str. 78-80) - na pondělí 4.3.2024 - přečíst několikrát a zkusit spočítat odstavce a umět o textu mluvit (obsah textu se nemusí zapisovat)

AJ:  opakovat slovíčka 4. lekce, pokyny GO STRAIGHT ON/PAST, TURN LEFT/RIGHT AT. Ústně uč. str 21 - zkoušet podle pokynů dojít na různá místa na mapě.


pondělí
M: UČ str. 81/7 do sešitu M2


pátek

VYHLÁŠENA ČTECÍ VÝZVA DO 3.3.2024 (KAŽDÝ DEN ZAZNAMENAJÍ DO ÚKOLNÍČKU NEBO NA LÍSTEČEK, KOLIK PŘEČETLI STRÁNEK).
ČTENÁŘSKÝ DENÍK DO 4.3.2024 (MAJÍ HO JEŠTĚ U MĚ, DOSTANOU HO V PONDĚLÍ26.2.2024)


PRACOVNÍ LIST  - SLOUPEČKY NA PŘÍTOMNÝ ČAS+VS, z druhé strany vybarvovačka na slovní druhy na pondělí  26.2.2024

čtvrtek

G: Matýskova geometrie str. 36/1, 2 - trojúhelníková nerovnost, náčrtek, konstrukce, druh trojúhelníka

AJ:  opakovat abecedu, pracovní sešit str.22/cv.7


středa

ČJ: nový pracovní list: SLOVNÍ DRUHY (ZÁHONY) cv. 1/ cv. 2 pokud nestihli v hodině na pátek 23.2.
 - OPAKOVÁNÍ SLOVES (DNES dostali žáci A4 list s přehledem, co vše by měli o slovesech vědět + tvar určitý a neurčitý=infinitiv, mohou se podívat také do školního sešitu - vše, co je o slovesech)


!DIKTÁT BUDEME PSÁT AŽ V PÁTEK! (Zítra jsem na školení v Jihlavě.)

G: Do geometrického sešitu narýsuj zadaný trojúhelník (zadání v sešitě): trojúhelníková nerovnost, náčrtek, konstrukce a druh trojúhelníka

úterý

ČJ: PL str.12/cv. 4 + celá strana 13, ŠKOLNÍ SEŠIT OPAKOVAT SLOVESA (tvar určitý, neurčitý, mluvnické kategorie= osoba, číslo a čas)
M: Testíky 2 str. 19/3 - dokonči, str. 23/6, 7
AJ:  pracovní sešit 22/7 na pondělí 26.2., slovíčka My town - test čt 22.2.


pondělí

ČJ: DONÉST OPRAVENÝ DIKTÁTOVÝ SEŠIT (Ti, co dnes neměli)

      ODEVZDAT DÚ + NEZAPOMENOUT PL                                                                                                                         M: Matýskova geometrie str. 12/4                                                                                                                                   AJ: opakovat slovíčka MY TOWN + předložky                                                                                                                 : zítra testík na ekosystém pole 

pátek

ČJ: 
 - diktátový sešit - prosím opravit chyby i s odůvodněním (př. z nory - ry= tvrdá souhláska r, viděl - vi není předpona/není to VS) 
 - do domácích sešitů uč. str.51/cv. 5
 - přečíst v čítance textovou ukázku str. 74 -76 (prosím splňte úkol č.5 - nikam se nemusí nic psát, ale budu ráda když budou mít povědomí, o čem text byl = budou o něm schopni mluvit v pondělí 19.2.) 

DOBROVOLNÝ ÚKOL: kdo by chtěl procvičovat učivo, doplní úkoly na PL (opakování 3.ročníku Slovní druhy str.12,13)

S žáky jsme se bavili o dopise, ale nemáme vše ještě zapsané, a proto není úkolem posílat někomu dopis (kdyby o tom někdo doma mluvil:-) Na to budou mít jinou příležitost.


čtvrtek

ICT: pracovní sešit Informatika 1 udělat s. 19 (dobrovolníci i s. 20)
M: Testíky 2 str. 26 celá.  


středa

ČJ: NOVÝ PL SLOVESA - str. 17/cv. 7 prosím napište jako diktát do sešitu domácího

PŘ: Opakování ekosystému pole (UČ str. 43) + sešit. Po jarních prázdninách 20. 2. opakovací testík.

úterý 

ČJ: ve středu 7.2.2024 budeme psát testík na slovní druhy (opakujte dle pracovních listů SLOVNÍ DRUHY I a II - budou tam podobné úkoly jako nadepiš číslicí slovní druh...doplň vhodný slovní druh...vytvoř přídavné jméno od podstatného jména...vyškrtni, co do řady nepatří, atd.)

M: Testíky 2 str. 22/3,4.  Zítra prověrka.

VL: písemka VODSTVO v pátek 9. 2. 2024 (pojmenovat řeky, popsat řeku - pramen, přítok, ústí, soutok,...; ukázat řeky na mapě, rybník,. jezero, přehrada, úmoří)

pondělí

ČJ: PL SLOVNÍ DRUHY II. - celý list, oprava diktátu

M: Testíky 2 str. 22/1, 2. 

AJ: Lekce 4 - zopakovat předložky NEXT TO, BETWEEN, IN,..

V době plaveckého výcviku budeme mít v pondělí 2 hodiny matematiky, jedna hodina bude věnována geometrii. Sešit geometrie i Matýskovu geometrii budeme nechávat ve škole. 

čtvrtek

ČJ: POKUD SE NESTIHNE DOKONČIT PRACOVNÍ LIST SLOVNÍ DRUHY II., PROSÍM DOKONČIT CELÝ (na úterý 6.2.2024)


středa 

ČJ: PL Slovní druhy II. - cv. 1,3,4

M: Testíky 2 str. 25/1, 2 a STR. 24/1, 2 PROCVIČUJ RÝSOVÁNÍ KRUŽNIC!!!!


úterý 30.1.2024

M: Testíky 2 str. 25/1, 2, PROCVIČUJ RÝSOVÁNÍ KRUŽNIC!!!!

pondělí 29.1.2024

ČJ: LITERATURA: Děti dostanou tvrdý papír A4, kam zkusí vypracovat referát. Vyberou si zvíře, které žije v zoo. V knize (prý mají mnozí nějakou doma) si najdou základní informace o vybraném zvířeti. Pokud někdo němá knihu, může zkusit internet, ale nesmí věty úplně doslovně opisovat, ale trošku si je mají upravit, zkrátit, prostě napsat tak, aby tomu rozuměli. Text oživí buď fotkami, obrázky, nebo vlastní ilustrací. 

(odevzdat 5.2.2024)

PŘIPOMÍNÁM NA ZÍTRA PRACOVNÍ LIST (PL) slovní druhy - cvičení 8,9,10

M: Volný list - dokonči písemné odčítání (2. strana listu), PROCVIČUJ RÝSOVÁNÍ KRUŽNIC!!!!

pátek

ČJ: Prosím všechny, co nestihli opravit chyby z diktátu ve škole, ať to doopraví doma a nechají podepsat. Trénujte probraná vyjmenovaná slova (Stačí psát slova a slovní spojení ze školního sešitu, lze cvičit nejdřív na internetu a pak psát. Ta psaná podoba je totiž nejdůležitější, ale nejméně zábavná :-)


POZOR ZMĚNA!  S DĚTMI JSEM SE DOMLUVILA na tom, že DIKTÁT budeme psát každý ČTVRTEK. 

V pondělí míváme literaturu a někdy si uděláme dvouhodinovku sloh. V úterý a ve středu něco zopakujeme/probereme nového a ve čtvrtek budeme psát diktát/písemky. 

čtvrtek

ČJ: PL cv. 8,9,10 + PEXESO na slovní druhy (20 kartiček - 10 kartiček s čísly 1-10, 10 kartiček pro názvy slovních druhů)

M: Testíky 2 - str. 18/5, 6

LITERATURA NA PONDĚLÍ 29.1.2024: číst texty na str.51 - 55 + pokuste se první ukázku stručně převyprávět (Tatínek není k zahození) a u druhého textu si po přečtení s dětmi promluvte o úkolu č. 1, 3 pod textem na str. 55. Prosím, ať texty klidně přečtou víckrát. S oběma úryvky budeme v pondělí pracovat. 

PROSÍM zítra donést sešit do HV a malý zápisníček do ČaSP.

AJ:  opakovat slovíčka 3. lekce - test pondělí 29.1., ústně rozhovory doktor-pacient- Příklad-: Hello, doctor. What's the matter? I've got a cold. Don't drink cold water.

středa 24.1.

ČJ: PL cv. 2,3

M: Testíky 2 - str. 17/3, 4 


úterý 23.1.

M: Testíky 2 - str. 17/1, 2 

AJ: opakovat abecedu - hláskovat jméno, slovíčka 3. lekce

pondělí 22.1.

M: Testíky 2 - str. 14/3, 4 (zaokrouhlování)

čtvrtek 18.1.

ČJ: Napsat do domácího sešitu co nejvíce činností (sloves 5) a předmětů, osob, věcí (podstatných jmen 1). Stačí přehnout list v sešitě na polovinu a napsat to do dvou sloupečků. Slova by se měla vztahovat k zimě. (út 23.1.)

M: Učebnice str.66/ 6 do M2 + ZK

ČasP: Děti si měly obkreslit ruce na měkký papír A4. Do ruky, kterou píší, mají napsat svoje kladné vlastnosti. Do ruky, kterou nepíší, zkusit uvést nějaké ty záporné.

Možná to někomu dělalo problém, a tak bych Vás chtěla poprosit, zda byste si s dětmi o tom trochu popovídali. Snažte se je navést na ta pozitiva, oceňte je, pochvalte je - děti si možná tu chválu ani moc neuvědomují. Bylo by určitě super,¨ kdyby jich bylo více než těch negativních :-) 

Kdo by chtěl malou inspiraci, koukněte na výčet vlastností zde: https://www.pozitivnisvet.cz/lidske-vlastnosti/</p>

(+ mají mít do školy časopis z Alberta, který jsem jim dala minulý týden)

úterý 16.1.

ČJ: ve čtvrtek budou psát děti pololetní práci (DO AKTUALIT DÁM PODOBNÉ ÚKOLY NA PROCVIČENÍ LÁTKY ZA CELÉ POPOLETÍ)
M: zítra 17.1. píší děti pololetní práci 
AJ:  učebnice str. 14 - rozhovor - zkusit ústně podobný rozhovor s různými nemocemi. Použijte i doporučení doktora z pracovního sešitu str. 15/3. Slovíčka INSTRUCTIONS

pondělí 15.1.

AJ:  slovíčka z 3. lekce - nemoci
ČJ: prosím na zítra přinést čtenářský deník (dnes jsme si tam měli něco lepit a někteří neměli, a tak chci tuto práci udělat se všemi zítra)

PŘIPOMÍNÁM ÚKOL, který byl zadán v pátek.

LITERATURA (úkol na příští pondělí 22.1.): Děti dostaly list se dvěma pohádkami, obě si přečtou. Ta, která se jim bude líbit víc, si vyberou na mluvní cvičení (Mohou si samy napsat stručně na papír, o čem pohádka je a naučit se zpaměti.) 

Příští pondělí budeme číst na známky.



pátek 12.1.

ČJ: učebnice str. 36/ cv. 2 (na 16.1.) + pročítat školní sešit od začátku roku (= procházet probrané učivo a opakovat na pololetní práci) + PRACOVNÍ LIST (papír formát A5, str. 17,poslední sloupeček)

čtvrtek 11.1.

M: Testíky str. 23/1, 2

středa 10.1.

G: Matýskova geometrie str. 17/4

úterý 9.1.

ČJ: mnoho žáků nemělo domácí úkol (PL=pracovní list cv. 1,2) PROSÍM DOPLŇTE HO.

na čtvrtek 11.1.: 

Vyplnit PL (malý formát A5 - je tam obrázek mikiny s kapucí)

učebnice str. 37/cv. 7 přečíst

učebnice str. 38/ cv. 9 Podle zadání: Pouze slovně odůvodnit pravopis a nahradit tučně vytištěné výrazy nějakými slovy podobného významu. 

M: UČ str. 61/4 + zkoušky do sešitu M2

pondělí 8.1.

M: Testíky str. 21/7, 8

ČJ: MLUVNÍ CVIČENÍ: Dnes dostaly děti katalog Albatros, mají si vybrat jednu knihu, která by se jim líbila, přečtou si o té knize popisek a vlastními slovy se pokusí obsah knihy převyprávět zpaměti. 

pátek

ČJ: dobrovolný procvičovací úkol: na pracovním listě: str. 26/ cv. 5 Napiš slova dle diktátu.


V pondělí budeme mít literaturu, někteří mají doma čítanku. Nezapomeňte si ji v pondělí 8.1.2024 přinést do školy. 

čtvrtek 4.1

ČJ: PL str. 26/cv. 1,2

LITERATURA: (ÚKOL JE NA PONDĚLÍ 8.1.2024) Děti dostaly komiksové zpracování příběhu o Terce, Kubovi a Kaňce. Komiks si přečtou s pokusí se vlastními slovy napsat jako příběh.


M: Testíky str. 21/5, 6

 ICT: Procvičit si v programu malováni: malování (různé druhy čar, různé tloušťky čar, měnění barev, přesun objektu v malování, vybarvovaní)

Lze procvičit i na následujících obrázcích (vláček vybarvit, dívce dokreslit hlavu a zvířata správně přesunout). Odkaz na soubory zde: https://drive.google.com/drive/folders/1DThh8jRXsGMpClMZMPNGPocaCPUjcqVK</div>




čtvrtek 21.12.

1) Do školního sešitu napsat věty k vyjmenovaným slovům po M + nakreslit k nim buď jednoduchý symbol, nebo malý obrázek. Kdo by nechtěl kreslit, může si obrázky vystříhat z nějakých časopisů a jen nalepit.
(na 4. ledna 2024)

procvičování:
cokoli zde:

např. 

B: https://skolakov.eu/cesky-jazyk/4-trida/pravopisna-cviceni/pravopisny-zasobnik-vyjmenovana-slova/cviceni-b.html</div>

L: https://skolakov.eu/cesky-jazyk/4-trida/pravopisna-cviceni/pravopisny-zasobnik-vyjmenovana-slova/cviceni-l.html</div>

M: https://skolakov.eu/cesky-jazyk/4-trida/pravopisna-cviceni/pravopisny-zasobnik-vyjmenovana-slova/cviceni-m.html</p>

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/4-trida/pravopisna-cviceni/pravopisny-zasobnik-vyjmenovana-slova/cviceni-b-l-m.html

(můžete zopakovati po V, Z a další )

Prosím zkusit klidně i nějaké cvičení diktovat, protože písemná podoba se zafixuje v paměti nejlépe. Také se ve třídě celkem nemohou děti sjednotit v tempu psaní, někteří mají hotovo, druzí jsou teprve za polovinou textu.

Klidně stačí nechat opsat jakékoliv cvičení a uvidíte sami, že bohužel i opsat slova jsou problém. To vše poukazuje na to, že máme ještě dost práce s tím, aby se děti soustředily pouze na jednu věc. Během akce MOZKOHERNA bylo opravdu několikrát řečeno (a zdůrazněno),že lidský mozek se dokáže soustředit opravdu jen na 1 jedinou činnost! TAKŽE POKUD SE DĚLAJÍ ÚKOLY, tak by si neměly s ničím hrát, neměl by je rušit nějaký zvuk, hluk, ...

2) LITERATURA: přečíst v čítance str.66 - 68 ukázku HOJ,TY ŠTĚDRÝ VEČERE (na 3.ledna 2024)

Pod textem vypracujte písemně do sešitu na domácí úkoly odpovědi na body č. 2, 3, 4, 5.

pondělí 18.12.

Prosím všechny, kdo zapomněli dnes odevzdat domácí úkol do literatury, aby zítra přinesli ráno do školy.

pátek 15. 12.

VL: Naučit se vyjmenovat pohoří ČR a ukázat je na mapě.
Dobrovolný projekt: Do pátku 5. 1. 2024 vytvořit model povrchu země (nížiny, pahorkatiny, vrchoviny,...) - způsob provedení a materiál je ponechán na fantazii dětí.

středa 13.12.

ČJ: učebnice str. 29/cv. 9 na pátek 15.5.2023, opakovat všechna zopakovaná VS (školní sešit, pracovní listy)

M: UČ str. 51/6 do sešitu M2 

úterý 12.12.

ČJ: PROSÍM ODEVZDAT ČTENÁŘSKÝ DENÍK NEJPOZDĚJI DO 14.12.2023
M: Testíky str. 19/7,8, zítra geometrie


pondělí 11.12.

ČJ: ve školním sešitě napiš věty k VS po L + zkus nakreslit ke každé větě nějaký malý symbol/obrázek, nezapomeň si PL na doplˇnování i/y s kobylkou 
LITERATURA - PL (PRACOVNÍ LIST) dokonči prosím podle čítanky (str. 62-64) a nacvič si poslední úkol (zpaměti převyprávět příběh) na 18.12.

M:Testíky str. 19/5,6 

VL: ZÍTRA BUDOU DĚTI POTŘEBOVAT DO HODINY MAPU (MAJÍ JI MÍT V UČEBNICI. Někdo ji tam neměl, a tak to paní učitelka všem nakopírovala. Pokud někdo ztratí mapu/kopii mapy, nebudou mít pomůcku do hodiny, kterou nutně potřebují. Zkontrolujte si to, prosím.)


pátek 8. 12.

VL: Naučit se na písemnou práci (mapa, měřítko na mapě, hledání na mapě, určování světových stran)
čtvrtek 7. 12.

M: Testíky str. 15/1, 3 

úterý 5. 12.

ČJ: str.26/cv. 7

M: Testíky str. 14/7,8

pondělí 4. 12.

M: Testíky str. 14/5, 6 

AJ : na čtvrtek 7.11. popis pokoje(5 vět - např. My bed is next to the door.) a nákres do školního sešitu( školní sešit je nutné mít na každou hodinu), opakovat hláskování a slovíčka 1. a 2. lekce

pátek 1.12.

ČJ: PŘIPOMÍNÁM úkol do literatury na pondělí

mluvnice: na úterý prosím vyplnit pracovní list na vyjmenovaná slova po B (dnes ho všichni dostali)

čtvrtek 30. 11.

M: Testíky str. 13/2, 3 


 AJ: opakovat slovíčka 2. lekce, učebnice str. 12 - text - překlad, zkusit ústně popsat obrázek domu na str. 12- např. The lamp is next to the sofa. The plant is in the hall...

Opakovat hláskování


středa 29. 11.

M: UČ str. 51/1 do sešitu M2 (u odčítání proveď zkoušky!)

úterý 28. 11.

M: Testíky str. 7/21, 22, 23

 AJ: pracovní list str.11 - dokončit cvičení 3(spojit předložku a podstatné jméno a napsat český význam) a 4 (vyhledat slova v osmisměrce), opakovat slovíčka druhé lekce a hláskování. Učebnice str. 12 zkusit přeložit text.

pondělí 27. 11. 

ZÍTRA BUDOU MÍT DĚTI PRVNÍ DVĚ HODINY PROGRAM TRÉNUJ MOZEK! (to je ta slíbená MOZKOHERNA). Přijdou tedy o první dvě hodiny (ČJ, HV).

ČJ: učebnice str. 42/cv. 2 na zítra 28.11.

ČJ: LITERATURA - přečíst ukázku na straně 46, 47, 48 (dostanou pracovní list a ten vyplní a donesou do 4. 12.)

M: Testíky str.13/1
 

pátek 24.11.

VL: překreslit do sešitu z učebnice (s. 18 - 19) značky pro: muzeum, jeskyně, silnice, železnice, cyklostezka, vodní tok, rybník, kostel, obec (barevně!)

nakreslit plánek cesty z domu do školy nebo z domu na autobusovou zastávku

ŠKOLNÍ PRÁCE:

M: UČ str. 41,42 - písemné sčítání a odčítání

PŘ: Význam lesa, živočichové našich lesů (UČ str. 24 - 26)

čtvrtek 23.11.

ČJ: zítra píšeme čtvrtletní práci, vše jsme v hodinách zopakovali
M: Testíky str. 6/19, 20


ČJ: zítra píšeme čtvrtletní práci, vše jsme v hodinách zopakovali

Zde je přehled učiva, ze kterého bude práce sestavena (je toho dost, ale děti si převážnou část opravdu pamatují, tak pevně věřím, že to dopadne moc dobře :-)

1.VĚTA - SOUVĚTÍ

věta jednoduchá x souvětí (vysvětli a poznej v následujících příkladech)

Děti se učí na písemku. Žáci mají v pátek zkoušku a odpoledne je čeká zábava. Šly kolem dvě dámy a hrozně se smály. Viděl jsem včera babičku a dědečka.

Druhy vět (O - oznamovací, R - rozkazovací, T - tázací, P- přací): vyjmenovat a poznat v textu

Interpunkční znaménka ve větách (Jaká znáš?):, ˇ!?" ů

2.VÝZNAM SLOV (Vysvětli a uveď příklady)

Slova jednoznačná x mnohoznačná

Slova protikladná x souznačná

Slova nadřazená/podřazená/souřadná

3.SLOVA (vysvětli a rozliš příklady)

Spisovná čeština – se používá v učebnicích, slovnících

(HOVOROVÁ = mluvená podoba spisovné češtiny – např. moderátoři v TV)

nespisovná – mluvíme tak s kamarády

  • Slova bez citového zabarvení b) Lichotná x hanlivá - obojí jsou slova s citovým zabarvením

Rozliš, zda se jedná o variantu a), nebo b): škola, pejsánek, babizna, spát, vlásky, spinkat, chrnět, polívčička)

4. SLOVNÍ DRUHY

Vyjmenovat a rozlišit na ohebná a neohebná (Co to znamená ohebná/neohebná)

Která se časují a která se skloňují?

5. ABECEDA, SLABIKA, HLÁSKA

Vyjmenuj ve správném pořadí PÍSMENA ABECEDY.

Hlásky se dělíme na: a) samohlásky (krátké, dlouhé) x b) souhlásky (měkké, tvrdé, obojetné)

(pravopis: po P vždy píšeme?, ú/ů/u, párové souhlásky - podchod, zdvojené souhlásky - rozzářit, pravopis slov diktát, pranostika, ě (oběť) x je (objetí)

6. STAVBA SLOVA

ČÁSTI SLOVA (vyjmenuj – předpona, kořen, přípona, koncovka a popiš části: kde stojí a pro koho je společný kořen?)

Jaký se píše předpona a jak se píše předložka?

Předpona je součást slova = podchod, předložka se píše zvlášť

7. VYJMENOVANÁ SLOVA PO V + předpony

Vyjmenuj VS a projdi si PL (poslední pracovní list + školní sešit – zápis + obrázky)



úterý 21.11.

AJ: pracovním list - dokončit osmisměrku. Pracovní sešit str. 12 - kdo neměl, dodělá cv. 8 - i popis.

M: Testíky str. 6/17, 18, zítra opravná písemná práce

Procvičovat hláskování, opakovat slovíčka z 2. lekce

pondělí 20.11.

ČJ: LITERATURA: naučit se báseň na 27.11. str. 45 v čítance Kde je voda doma (povinné první 4 sloky)

Vyhlášena je čtenářská výzva = Každý den mají děti číst a poznačit si do úkolníčku, kolik stran zvládly.

MLUVNICE: někteří žáci stále neodevzdali čtenářský deník, někteří dnes neměli domácí úkol z učebnice

ZÍTRA 21.11. 2023 píšeme diktát na vyjmenovaná a příbuzná slova po V. Prosím zopakovat vše, co je ve školním sešitě.

M: UČ str. 40/3 do sešitu M 2

AJ: pracovní sešit str.12 - dokončit cv. 8. , opakovat slovíčka z 2. lekce a hláskování.

čtvrtek 16.11.2023

ČJ: učebnice str.23/cv.5 (na pondělí 20.11.2023)

procvičování:


https://www.liveworksheets.com/w/cs/cesky-jazyk/795712

ICT: DOBROVOLNÝ DOMÁCÍ ÚKOL - srovnat stolní počítač a jinou digitální technologii (tj. napsat  jednu dvě společné věci, které jsou pro obě technologie společné, a každého jednu dvě věci, kdy je lepší využít PC a i kdy jinou technologii)

23. 11. test umět pojmenovat součástí PC, znát přídavná zařízení a jak fungují a znát různé druhy digitálních technologií viz vložené papír v deskách

středa 15.11.2023

M: Matýskova geometrie str. 4/1, 2, 3, (školní práce str. 5 - celá)

úterý 14.11.2023

VL: naučit se na písemku v úterý 21. 11. - řízení státu (prezident, vláda), státní symboly, zákony

M: UČ str. 38/29 - minimálně 4 příklady do sešitu M2 - zkouška, výsledky podtrhni!

pondělí 13.11.2023

ČJ: zkontrolovat sešity na diktáty, zda mají děti všechny opravy, nezapomenout sešit doma! (+ zopakovat si předpony, předložky, slova obsahující -zz- (rozzářit), -zs- (rozsadit), -dd- (poddaní), ú/u/ů, pě, vě/vje, bě/bje, přípony -ík, -ičko, ...)

M: Testíky PS str. 5/13, 14, ve čtvrtek 16. 11. budeme psát 1. čtvrtletní práci

pátek 10.11.2023

ČJ: učebnice str.21/cv.5 - dnes jsem si nevysbírala DÚ, sešity si vezmu od dětí v pondělí 13.11. 


Prosím, opakujte s dětmi slova s předponami (zápisy ve školním sešitě + pracovní listy)

Hotové pracovní listy mohou nechat děti doma. Nyní nám chybí dokončit jeden pracovní list, kde se procvičují přepony vy-/vý (k těm už začneme opakovat vyjmenovaná slova po V).

Můžete procvičovat:¨

A) Která slova se musí psát jinak, protože se jedná spojení předložky a podstatného jména:

BEZZUBU, BEZZUBÝ, BEZPRÁCE, BEZPRACNÝ, BEZÚHONNÝ, BEZÚHONY, BEZVADY, BEZVADNÝ, BEZSTAROSTI, BEZSTAROSTNÝ, BEZPEČNÝ, BEZPÉČE, BEZ)PLATNÝ, BEZÚPLATY, BEZÚROKU, BEZÚROČNÝ

B) Zkuste napsat podle diktátu, doplňte z, zz, zs. (slova se vyslovují a píší jinak, doplňování se asi zvládne lépe, ale v úterý budeme psát diktát)

ro___kvetlý strom, pěkný v___hled, ro___lévat nápoje, ro___kousat hračku, be___ásadový člověk, ro___bitý mobil, be___ubá ježibaba, be___pečný let, ro___tříháme si papír na prožky, ro___lobený tatínek, všichni byli už v___ůru, ro___uřený pes, ráno se musí ro___koukat, nechci ro___kazovat, v___kazovat důležité informace, ro___ypat solničku, ro___vázat kravatu.

+ připomínám četbu knihy a zápis na pondělí, kdy máme jediný den literaturu :-)


Čtvrtek 9.11.

M: Testíky str. 3/5, 6

Středa 8.11.

G: PS Matýskova geometrie str. 2/1, 2, 3

Úterý 7.11.

M: Testíky PS str. 20/3, 4

 AJ: slovíčka z 2. lekce předložky + místnosti v domě - naučit, opakovat hláskování

Pondělí 6.11.

ČJ: čtení: přečíst knihu Tatínku, ta se ti povedla do příštího týdne do pondělí 13.11. - zapsat do čtenářského deníku

(Dnes byla str. 13 byla nejlepšími čtenáři zvládnuta v čase 1min.:29s. Úroveň čtení je opravdu velmi nízká a ve škole se nedostatky opravdu nemohou zvládnout dohnat ve dvou vyučovacích hodinách = 2x45minut. A pokud je to jediný čas, kdy čtou, tak nemají opravdu šanci to dohnat. Ve vyšších ročnících se čtení nelze  více věnovat, pouze se vychází z toho, že čtenářská gramotnost je zvládnuta.) 

M: Testíky PS str. 20/1, 2

Pátek 3.11.

ČJ: str. 20 učebnice/ cv. 4 (na úterý 7.11.)
LITERATURA: číst, číst, číst ... 

Čtvrtek 2. 11.

M: Testíky PS str. 18/1, 2 


Středa 1. 11.

M: UČ str. 33/5 další 4 příklady + zkouška do sešitu M 2 - PODTRHUJ PODLE PRAVÍTKA!!!

Úterý 31. 10.

M: UČ str. 33/5 první 4 příklady + zkouška do sešitu M 1 - PODTRHUJ PODLE PRAVÍTKA!!!

AJ: Opakovat abecedu- hláskování, naučit se slovíčka CANDLE- svíčka, GHOST- duch, PUMPKIN- dýně, OWL-sova, SPIDER-pavouk, BAT-netopýr, NIGHT-noc, MOON-měsíc, WITCH-čarodějnice, WEB-pavučina, síť - test ve čtvrtek 2.11.

Pondělí 30.10.

AJ: Halloween slovíčka ze sešitu - trénovat hláskování, test na slovíčka ve čtvrtek 2.11.
ČJ: pracovní list str.8, 9, příprava na kontrolní diktát (opakujte podle školného sešitu a PL (PL= pracovní lis): měkké x tvrdé souhlásky, u/ů/ů, párové souhlásky)

M: UČ str. 27/34 další 4 příklady + zkouška do sešitu M 2

Úterý 24. 10.

M:  UČ str. 27/34 první 4 příklady + zkouška do sešitu M 2

VL: Naučit se na písemnou práci (psát se bude 31. 10.) - obec, kraj, kraje v ČR, krajská města (a čím jsou významná), kraj Vysočina - uč. s. 5 - 10 + sešit 

Pondělí 23. 10.

M: list - sloupeček 51 + opravit a dokončit předchozí

Čtvrtek 19. 10.

VL: Naučit se kraje a krajské města, dokázat ukázat kraje na mapě.

ICT: trénovat práci s myší cvičení 01 - 06 (ten kdo ještě nezískal jedničku, ukáže mi práci v další hodině) - pro vyzkoušení je potřeba si program stáhnout do PC, splnit poslední úkol na pracovním listě (přídavná zařízení k PC) - na 2. 11.

M: UČ str. 24/14 do sešitu M 2
 

Středa 18. 10.

M: list - sloupeček 49 + opravit a dokončit předchozí

Úterý 17. 10.

ČJ: učebnice str. 13/ cv. 3a), zítra doplňovačka na měkké a tvrdé souhlásky na známky
M: UČ str. 20/32 do sešitu M 2 
PŘ: Opakování rostlin - zítra písemka

Pondělí 16. 10.

ČJ: přečíst ukázku v čítance (každý den číst) + v pondělí 23.10. budeme číst na známky a budu se ptát na obsah ukázky) - stranu si děti měly poznačit do úkolníčku
AJ: abeceda zkoušet hláskovat své křestní jméno, procvičovat co umím a neumím dělat. 

M: list - sloupeček 47


Čtvrtek 12. 10.

M: list - dělení se zbytkem, sloupeček 45


Středa 11. 10.

M: list - branky 23, 24


Úterý 10. 10.


M: list - branky 21, 22

ČJ: pracovní list první sloupeček

procvičování na internetu:

https://www.pravopisne.cz/2016/01/procvicovani-vyjmenovanych-slov-vsechna-3-pravokviz-12/ (na každý den se zde může udělat jedno cvičení)

LITERATURA - ČTENÍ: DOBROVOLNÝ ÚKOL: vymyslet příběh, v němž by se vyskytovalo co nejvíce vyjmenovaných slov (na pondělí 16.10.)


Pondělí 9. 10. 

M: list - sloupečky 35, 36











opakování

ČJ 19.9. 2023 plánované písemné opakování probraného učiva (viz školní sešit: jazyk, věta, druhy vět, věta jednoduchá, souvětí)

Domácí úkoly budou děti dostávat dle potřeby opakování učiva (Jednotlivé předměty má na starosti tým pedagogů, ale každý z nás bude psát své požadavky na domácí úkoly zde. Ve vyšších ročnících to bude stejné.)

Úkoly budeme společně zapisovat do deníčku a pokud svým podpisem stvrdíte, že jste na vypracování dohlédli, budeme moc rádi.

Kromě písemných úkolů je NUTNÉ, aby děti každý den četly. Nejlépe 10 - 15 minut nahlas, pak nejméně 15 minut potichu. Prosím o dohled. Děti si svoji rozečtenou knihu budou nosit každé pondělí do literatury (čtení), v rámci které bude probíhat čtenářská dílna, kde budou s knihou dále pracovat. 

© 2023 4. třída ZŠ a MŠ Čáslavice. Všechna práva vyhrazena. 
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky